מאת: שלמה
ט' ניסן  ה'תשע"ה  00:34 

שאלה ביחס לכותל המערבי


ידוע לי על האיסור לעלות להר הבית. האם יש בעיה עם הגעה לרחבת הכותל המערבי, ואם כן מה הסיבה? 
ל' ניסן  ה'תשע"ה  00:25 

לגבי הגעה לרחבת הכותל המערבי...


מצד עצם המקום אין איסור להגיע לרחבה ובכל הדורות הגיעו יהודים להתפלל במקום הרחבה (אלא שאז לא היתה רחבה והמקום היה בנוי). עם כיבוש הכותל המערבי ע"י הציונים במלחמת 'ששת הימים' ושכרון החושים ובלבול הדעת שהיה אז נחלתם של שומרי תורה ומצוות רבים כתוצאה ממה שהיה נראה בעיני בשר ודם אז כ'נצחון מזהיר' ( וזאת למרות שפיכת דמם של מאות חיילים ועוד אזרחים רבים) הורה מרן הגה"ק מסאטמאר בעל ה'ויואל משה' זצוק"ל להימנע מלהגיע לכותל המערבי (שהציונים אז השתמשו בו כסמל המובהק של נצחונם) על מנת שלא יגררו אחרי הציונים ויבואו לאשר זדים כתוצאה מההתרגשות של הביקור בכותל.(וכפי שהאריך לבאר בענין כל המלחמה הזו ותוצאותיה ההרסניות להסית ולהדיח שומרי תורה ומצוות רבים אחרי הע"ז הציונית) אינני יודע לומר אם הוראה זו היתה הוראת שעה לאותה תקופה או הוראה קבועה לדורות, וצריך לברר זאת עם תלמידיו של מרן הגה"ק מסאטמאר זצוק"ל.

בברכה, יואל.

מאת: זאב
ב' אייר  ה'תשע"ה  09:39 

כמה צדק מורנו ורבנו הגאון הרבי מסאטמר


כאשר רק השבוע ראינו בעינינו כיצד הופכת המדינה הציונית את שריד בית מקדשנו לבמה לעבודה זרה ה' ירחם בטקסי יום הזיכרון למינהם שכולם כוחי ועוצם ידי ואין בהם לא ריח ולא זיק של יהדות. בנוסף לבזיון הנורא של אותן נשים שביזו ספר תורה באישור בית המשפט ותחת הגנת המשטרה הציונית. פלא בעיני שאותם דלי"ם שזועקים מרה על כך שהוואקף חופר בהר הבית לא פצו פה מול אותן בזיונות בכותל המערבי.
מאת: שלמה
ב' אייר  ה'תשע"ה  14:33 

תודה לרב יואל אלחנן


תודה על התשובה המסבירה והברורה
תזכה למצוות

מאת: פשוטו כמשמעו
ג' אייר  ה'תשע"ה  11:31 

האם כבודו צוחק?


האם לא ידוע לו שהרה"ק מסאטמאר זצ"ל אמר: "מ'טאר נישט גיין צו דעם כותל ביז משיח וועט קומען". [תרגום: אסור ללכת אל הכותל עד שיבא המשיח].

האם לא ידוע לו שחסידי סאטמאר, לכל פלגיהם וסיעותיהם, אינם מבקרים אצל הכותל עד היום הזה?

וידוע ששאלו את הרה"ק מסאטמאר מה יהא דין ההליכה לכותל באם יחזירו אותו הציונים אל הערבים. והשיב: "נראה אז". ולדאבונינו היום הזה טרם הגיע.

כמו כן ידוע שאחד אמר פעם להרה"ק מסאטמאר שהוא הולך אל הכותל, משום שבספרו כתב הרה"ק מסאטמאר רק שיש 'למנוע' לילך אל הכותל, ומשמע רק מניעה בעלמא, ולא שלילה גמורה. והשיב לו הרה"ק מסאטמאר: "האם גם כשאתה מתפלל 'מנע' מגפה מנחלתך, אתה לא מתכוון לשלילה גמורה?...

ותו לא מידי רק ברכת הצלחה מרובה בעבודתכם הקדושה